Zondag 17 november 2019

ONDERNEMEND Ook Maxaro opent megastore in The Wall

LEIDSCHE RIJN > Maxaro, specialist in keukens, badkamers en vloeren met het hoofdkantoor en de hoofdvestiging in Roosendaal, komt naar The Wall. Na de komst van Decathlon, Amac, Mantel en Daka Sport eerder dit jaar, is de komst van Maxaro een nieuwe stap naar een volledige bezetting van The Wall. Het is de bedoeling dat de megastore van Maxaro op de begane grond medio februari volgend jaar opengaat. Maxaro huurt ca 4.300 m2 pdv in The Wall.

Maxaro bestaat sinds 2004 en heeft een sterke succesformule ontwikkeld gericht op eigen productontwikkeling. Daartoe werkt Maxaro samen met meer dan 100 verschillende fabrieken. Door eigen productontwikkeling is Maxaro in staat om een zeer groot assortiment direct aan de consument aan te bieden. Dit zowel online als offline. De kwaliteitsproducten zijn direct uit voorraad leverbaar tegen een scherpe prijs.

In 2017 vestigde Maxaro zich in de voormalige Kellerfabriek in Roosendaal op een terrein van 40.000m2, met 5.000m2 showroom en ruim 22.000m2 magazijn. Maxaro telt 170 medewerkers.

Jeroen Schagen, COO van Maxaro: ‘Wij zijn erg blij dat onze tweede vestiging in The Wall komt. The Wall ligt centraal in Nederland en op een unieke locatie. Onze klanten zijn afkomstig uit heel Nederland en reizen soms uren om onze vestiging in Roosendaal te bezoeken. Met deze tweede vestiging brengen we de aantrekkelijke formule dichter bij onze klanten. Utrecht en omgeving krijgt met Maxaro een van de grootste vestigingen in ons segment.’

Volgens Schagen is The Wall bijzonder vanwege de aantrekkelijke samenstelling van retailers. ‘Maxaro past uitstekend tussen het verdere aanbod in The Wall, met onder meer Mediamarkt, BCC, Decathlon en Daka Sport.’ Schagen sluit overigens nieuwe vestigingen van Maxaro elders in het land op termijn niet uit. ‘Wij willen doorgaan met het in de markt zetten van megavestigingen zoals in Roosendaal en in The Wall te Utrecht. Onze adviseur Creating Retail Parks is namens Maxaro op zoek naar nieuwe winkelruimtes met een metrage van ca. 4.000 - 6.000 m2, waarbij op dit moment de mogelijkheden binnen diverse regio's in Nederland worden onderzocht.’

The Wall is eind vorig jaar overgenomen van Propertize door de private beleggers Urban Interest en Built to Build. Het retail- en leisureproject langs de A2 is met een lengte van meer dan 800 meter een van de langste gebouwen van Nederland. Met de komst van Maxaro geven de eigenaren verdere invulling aan hun opzet om The Wall, dat dateert uit 2009, een nieuwe impuls en elan te geven. Sinds begin dit jaar hebben Decathlon, Apple Premium Reseller AMAC, Mantel en Daka Sport zich al in The Wall gevestigd. Naast het verder optimaliseren van de verhuur willen de eigenaren zorgen voor een betere uitstraling en verduurzaming van het totale project. The Wall moet een aantrekkelijke plek worden waar retail, leisure en horeca bij elkaar komen.

The Wall ligt tegen Leidsche Rijn aan, een van de grootste nieuwbouwlocaties van Nederland waar tot 2025 ruim 33.000 woningen gebouwd worden. Naast de meer dan 110.000 inwoners die in het gebied wonen en nog komen wonen, zullen er uiteindelijk in deze ‘tweede kern van Utrecht’ ook circa 40.000 mensen werken. Andere bekende en toonaangevende retailers die al in The Wall zijn gevestigd, zijn Mediamarkt, Intertoys XL en BCC.

Creating Retail Parks heeft huurder Maxaro geadviseerd bij de huurtransactie. Voor de eigenaar van The Wall traden BNP Paribas Real Estate en Frank van Kessel op.

Meer informatie is te vinden op www.thewall.nl

REAGEER OP DIT BERICHT

REACTIE PLAATSEN



© 2016 - VARnws - Alle rechten voorbehouden