
Bouw afvalscheidingsstation in Breukelen blijft stilliggen, TenneT merkte dat de stroomtorens een beetje gingen wiebelen
NieuwsBREUKELEN > De gemeente werkt hard aan de realisatie van het nieuwe afvalscheidingsstation De Splitsing aan het einde van bedrijventerrein De Corridor te Breukelen. In maart 2025 zou gestart worden met de bouw.
‘Helaas loopt dit vertraging op. De reden van deze vertraging is dat TenneT ons eind december 2024 gevraagd heeft alle voorbelastingswerkzaamheden stil te leggen in verband met door Tennet gemeten deformatie (beweging) van de nabij gelegen hoogspanningsmasten’, zo laat de gemeente nu weten nadat Lokaal Liberaal vragen had gesteld over het stoppen met de bouw. ‘We hebben hierop het gesprek met Tennet gevoerd en hebben samen met de andere betrokkenen alternatieve scenario’s opgesteld. Ook is in opdracht van de Gemeente door een onafhankelijk bedrijf, gespecialiseerd in metingen, onderzoek uitgevoerd naar de effecten van onze werkzaamheden. Uit dit onderzoek blijkt dat er geen causaal verband is waardoor we in overleg zijn gegaan met Tennet om de werkzaamheden zo spoedig mogelijk te hervatten. Het is echter duidelijk geworden dat totdat de oorzaak van de beweging is achterhaald, de werkzaamheden niet hervat mogen worden. Daarmee is een vertraging van de opening van De Splitsing onvermijdelijk.’
De reikwijdte van de vertraging alsmede de financiële impact is afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek van Tennet. Eind deze maand is er een update over over de duur van de vertraging en de consequenties daarvan.





























