
Afvaldumper Breukelen krijgt eerste bestuurlijke boete in Stichtse Vecht
NieuwsBREUKELEN > Het is een van de grootste irritaties, afval naast de ondergrondse containers voor papier, glas en andere vuil.
En vaak kan het niet anders zijn dat je buren dat doen. Zo ook in Breukelen bij de hoogbouw rond de Schepersweg. ‘Al enkele weken lang hadden we in de gemeente last van een afvaldumping bij een specifieke ondergrondse container. Dit was specifiek op een manier, die telkens overeenkwam met voorgaande dumpingen. Tijdens onderzoeken naar de dumpingen bleken adres labels weggesneden te zijn. Helaas hadden we geen aanknopingspunten verder’, aldus de handhavers Stichtse Vecht, maar de aanhouder wint. ‘Tot vandaag Tijdens het doorzoeken van het afval, kwamen we gegevens tegen van de verdachte en ook de specifieke wijze van wegsnijden van gegevens weer. We zijn bij de persoon aan de deur geweest, en hebben een bestuurlijke boete aangezegd. Daarmee worden de opruimkosten, op de vervuiler verhaald, maar ook de kosten voor onderzoek en dergelijke.
.
Bestuurlijke boete;
Vanaf 1 januari 2025 zijn we in de gemeente Stichtse Vecht gestart met bestuurlijk handhaven op de volgende feiten;
- Afval
- Honden
- Overlast feiten, zoals alcohol , graffiti, hangen in portieken, drugs overlast etc.
Dit houdt, kort gezegd in, dat de boete wordt geïnd door de gemeente en niet meer door het CJIB. Maar daarmee kunnen we kosten van opruimen ook direct verhalen op de veroorzaker.
.





























