Finalist Romy Rooderkerk: “Deelname aan Miss Beauty of Utrecht draagt bij aan mijn ontwikkeling”
LezersnieuwsVLEUTEN > Mijn naam is Romy Rooderkerk, ik ben 18 jaar en kom uit Vleuten. Ik studeer Creative Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Dit jaar ben ik finalist van Miss Beauty of Utrecht.
Als klein meisje was ik erg verlegen. Ik praatte nauwelijks tegen vreemden en was altijd binnen een straal van 1 meter bij mijn moeder te vinden. Door de jaren heen zette ik voorzichtige stappen in mijn sociale ontwikkeling. Op de middelbare school ontmoette ik veel nieuwe mensen, waardoor ik uit mijn schulp kroop. Na het behalen van mijn HAVO-diploma wist ik nog niet wat ik wilde studeren. Daarom besloot ik een jaar te gaan werken en kwam terecht in de fashionwereld. Hier werd ik in het diepe gegooid, omdat het persoonlijke contact met de klant de sleutel tot succes is. Binnen korte tijd veranderde ik in een sociale, openhartige jonge vrouw die gemakkelijk een gesprek aangaat. Ineens wist ik ook wat ik wilde studeren, namelijk Creative Business. Een studie met veel aandacht voor communicatie en presentatie.
Eind 2019 werd ik gescout voor Miss Beauty of Utrecht. Ik besloot om mee te doen, omdat ik het als een mooie kans zag om mezelf nog verder te kunnen ontplooien. Deze wereld is namelijk meer dan glitter en glamour. Het is een wereld waarin leiderschap wordt ontwikkeld, communicatieve vaardigheden verbeterd worden, zelfvertrouwen wordt opgebouwd en waarbij er ook veel oog is voor de maatschappij, zoals goede doelen en het milieu. Inmiddels mag ik mezelf finalist van Miss Beauty of Utrecht noemen en draag ik graag mijn steentje bij aan de maatschappij. Zo zet ik mij in voor LINDA.foundation. LINDA.foundation zet zich in voor gezinnen met kinderen in Nederland die het financieel zwaar hebben. Dit doe ik door leuke acties te verzinnen, waarvan de opbrengst naar LINDA.foundation gaat.
Onlangs bezocht ik ook de ouderen in Careyn Snavelenburg in Maarssen Dorp en bracht hen een zelfgemaakte paastraktatie om hen hiermee in deze moeilijke periode een hart onder de riem steken. Bovendien vraag ik graag aandacht voor maatschappelijke issues op mijn social media en staan er nog veel meer mooie acties op de planning!