
Exploitatie sportcomplex Safari staat zwaar op de tocht
NieuwsMAARSSENBROEK > De gemeente zit nu in een lastig parket nu de rechtbank Midden-Nederland heeft geoordeeld dat het niet goed zat met het gunnen van de exploitatie van sportcomplex Safari in Maarssenbroek aan SRO in 2024. De zaak was aangespannen door Sportfondse Groep, de vorige en eerste exploitant van het zwembad in Maarssenbroek en enkele sportzalen. In het kort: het had een Europese aanbesteding moeten zijn en niet de weg en constructie die nu door de gemeente was gekozen met SRO. Het mag dus niet met terugwerkende kracht en de gemeente moet nu in actie komen. Door Sportfondse was al eerder kritiek geuit op de gang van zaken, maar volgens de gemeente zat het wel goed. De gemeente draait ook op voor de kosten van de rechtszaak. ‘Gemeente Stichtse Vecht e.a. is voor een belangrijk deel in het ongelijk gesteld en moet daarom de proceskosten (inclusief nakosten) betalen’, zo staat in het vonnis en dan haat het om bijna 2500 euro.
Het is nu onduidelijk wat de gevolgen zijn op korte en lange termijn. ‘Deze uitspraak heeft het college verrast. Het college neemt de uitspraak serieus en deze wordt momenteel bestudeerd. Wij informeren u zodra wij meer helderheid hebben over de concrete gevolgen van deze uitspraak en vervolgstappen’, zo laat de gemeente weten als enige reactie. OOk SRO houdt het kort en bondig: ‘Het vonnis wordt momenteel bestudeerd. Wij blijven in nauw contact met alle betrokkenen en informeren hen tijdig over vervolgstappen. Binnenkort moet duidelijk worden wat er nu gaat gebeuren. Later meer....





























