
Grote kerk Loenen is weer open
NieuwsLOENEN > Op zaterdag 6 juli starten we weer met de Kerkopenstelling van de Grote kerk van Loenen. De kerk die op alle foto’s van het oude dorp zo prominent in het midden staat, zoals ook op de foto hierboven. Dé blikvanger van ons dorp. De kerk staat er al eeuwenlang en is daarom een zogenaamd Monumentaal gebouw. Op zich al een goede reden voor een bezoek. Toch zijn er nog (veel) meer redenen om ‘s een paar uurtjes te reserveren voor een bezoekje aan de kerk, zoals: Het totaal vernieuwde interieur van de kerk inclusief de glas in lood ramen en het nieuwe glas in lood kunstwerk in de Opstandingskapel.
We hebben deze keer 3 mensen die exposeren met de kunst die zij maken.
· Sophie Walraven met haar schilderkunst
· Madeleine Wooning met poppen die ze met kinderen heeft gemaakt
· Sjanie Stam laat op een groot scherm haar natuurfoto’s zien
Ze zijn alle drie ‘Inwoners van Loenen’.
Diverse organisten zullen het oude Flentrop orgel bespelen.
We zijn alle zaterdagen open vanaf 6 juli t/m 07 september van 13.00 tot 16.00 uur en op 14 september, op OMD, de Open Monumenten Dag van 11.00 tot 16.00 uur.
Allen van harte welkom!!





























